Saturday 18 February 2012

公园寻宝记

Scavenger Hunt
You can find a lot of interesting thing in nature.the more places you look,the more different things you will find.Every plant and animals has a special place that it lives,which is called it's habitat.Some plants and animals can be found in a wide range of places,or habitat,while others can be found only in specific places.
__mushroom
__Ant carrying something
__Bird's nest
__Critter that lives under a log or rock
__Seeds
__Animal track
__Spider web
__Bird feather
__Insects,such as a butterfly,dragonfly,grasshopper or beetle
__Worm,caterpillar or other on a tree
__Colorful flower
__Moss
__Fungus on a tree
__Something that doesn't belong in nature (such as litter)
__Hole in a tree
__Pretty or interesting shaped rock
__Interestingly shaped leaf or stick
__Squirrel
__Tadpole
__Ant hill or ant colony

上轩的公园寻宝绘图


这是我和上轩这三天到公园的节目(公园寻宝记),同行的还有邻居一位小朋友,当然,相羽也去了,不过,他则是去做些速描。

上轩和朋友非常细心的观察公园的四周,很快的就开始进入状况,蜈蚣呀!蜘蛛网呀!松鼠呀!看到后用最快的速度把它们画在绘本上。看着他们认真的模样,我不觉的会心一笑,这就是小孩子的学习动力。

而相羽也很用心的观察,用心的画画,之后的他很坦然的对我说:"我是可以的!"这打破了之前他对画画的止步不前。

上轩还从公园带回两只蝌蚪,以观察它们的生长状况。上轩上网查询得知蝌蚪也吃生莱,所以请我把一片生菜叶烫熟,待冷却后给蝌蚪吃。

之前我以为观察大自然一定要爬山涉水,才能找到好的题材。现在的我,很清楚的知道,在靠你家最近的公园里,就有
百看不厌的自然景象,天空中的,树上的,草地上的,水塘里的,慢慢的观察吧!




No comments:

Post a Comment